Raport Touroperatorzy 2018 Zobacz większe

Raport Touroperatorzy 2018

Nowy produkt

Kolejna edycja raportu przygotowanego przez redakcję Wiadomości Turystycznych, opisującego sytuację w polskiej turystyce wyjazdowej.

Więcej szczegółów

44,76 zł brutto

Więcej informacji

Szczegółowa analiza pokazuje, że w zeszłym roku skumulowane przychody ze sprzedaży imprez turystycznych głównych polskich organizatorów wyniosły 7,11 mld zł. Rynek w znaczącej większości należy do trzech największych organizatorów. Łączne przychody Itaki, TUI Poland i Rainbow wyniosły 5,32 mld zł, co oznacza. Ze szczegółowej analizy danych wynika, że tradycyjnie pierwsze miejsce należy do Itaki, która ze sprzedaży imprez turystycznych uzyskała 2,67 mld zł. To o 887,7 mln zł więcej niż rok wcześniej (+49,9 proc.). TUI Poland z przychodami na poziomie 1,4 mld zł znalazł się na drugiej pozycji, wyprzedzając Rainbow, który osiągnął 1,3 mld zł. W przypadku TUI różnica na plus wyniosła 444,6 mln zł, Rainbow poprawił wynik o 231,8 mln zł. W tym zestawieniu miejsce czwarte należy do Grecos Holiday (494,6 mln zł, czyli o 85,4 mln zł więcej rok do roku), piąte do Coral Travel (395,7 mln zł, wzrost o 122,6 mln zł wobec poprzedniego roku). Neckermann Podróże, który znalazł się na szóstym miejscu, zanotował przychody niższe o 16,7 mln zł. Podczas gdy w roku rozliczeniowym 2015/2016 wyniosły one 264,7 mln zł, to w 2016/2017 było to 247,9 mln zł (rok rozliczeniowy niemieckich touroperatorów liczony jest od 1 października do 30 września). W grupie touroperatorów z obrotami powyżej 100 mln zł znaleźli się jeszcze Net Holiday (pozycja siódma, przychody w wysokości 133,4 mln zł), na ósmej Exim Tours z przychodami na poziomie 126,5 mln zł, na dziewiątej Logos Tour (60,2 mln zł), a na dziesiątej Ecco Holiday, u którego sprzedaż imprez turystycznych osiągnęła wartość 48,3 mln zł.

Produkty powiązane